czwartek, 3 kwietnia 2014

Patriotyzm ekonomiczny według Jarosława Gowina

bi.gazeta.pl
Jarosław Gowin – prezes partii Polska Razem Jarosława Gowina podjął się niedawno dosyć nietypowej promocji polskiej żywności. Zachęca on swoich wyborców do kupowania produktów naszego rodzimego przemysłu żywnościowego. Robi to między innymi poprzez umieszczone na kanale popularnego serwisu You Tube filmiki. Pierwszy z nich pokazuje dzień z życia 'zwykłego Polaka'. Narrator mówi, że przeciętny Polak wstaje rano, ubiera się w garderobę wyprodukowaną za granicą (w tym czasie pokazane są sugestywne grafiki napełniających się świnek skarbonek z flagami innych państw). Po poranku przeciętny Polak włącza telewizor, gdzie widzi polskich polityków. W tym miejscu zaczyna się kampania negatywna. Narrator wylicza błędy polskich polityków (między innymi podnoszenie podatków, utrudnianie życia małym przedsiębiorstwom i tak dalej). Następnie przedstawione są rady Polski Razem Jarosława Gowina na bolączki polskiego przemysłu. Narrator utwierdza odbiorcę w przekonaniu, że warto głosować na PRJG, ponieważ oni 'naprawdę mają program gospodarczy'. Na sam koniec spotu podkreślona jest rola odbiorcy. „Żeby Polska była naprawdę bogatym krajem ty musisz mądrze 2wydawać swoje pieniądze'. Dźwięk poparty jest obrazem, na którym widać 'przeciętnego Polaka' i różnego rodzaju dobra z etykietką 'Made in Poland'.



W następnym spocie Jarosław Gowin będąc na zakupach pokazuje, co znaczy #żyćpopolsku.
Gowin udaje się do sklepu, by dokonać zakupów na śniadanie. Kolejno przemierza sklepowe alejki, bada półki, szukając naszych rodzimych produktów. Przy okazji oglądający filmik dowiaduje się, jakie firmy zdominowały nasz rynek na przykład pod względem produkcji jogurtów. Ciekawostką jest fakt, że jedna z takich firm swoją siedzibę ma właśnie w Opolu.



Twórcom spotu udało się przemycić w nim także wartości rodzinne. Polityk oglądając płatki śniadaniowe wspomina, że kupuje takie dla wnuka. Utwierdza to jego rodzinny i ciepły wizerunek człowieka, który zna prawdziwe życie, ponieważ opiekuje się wielopokoleniową rodziną.

Akcja #żyjpopolsku sama w sobie jest udanym pomysłem, wspieranie rodzimego biznesu to szczytny cel, jednak niektórzy zarzucają spotom Polski Razem Jarosława Gowina nadmierną sztuczność. Argumentują to niezbyt zachęcającym głosem polityka, jego zbyt sztywnym ubiorem (kto chodzi rano do sklepu pod krawatem?). Moim zdaniem wadą akcji nie jest owa sztuczność, ale fakt, że jest ona tak słabo rozreklamowana.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.