bi.gazeta.pl |
Jarosław Gowin – prezes partii
Polska Razem Jarosława Gowina podjął się niedawno dosyć
nietypowej promocji polskiej żywności. Zachęca on swoich wyborców do kupowania produktów naszego rodzimego przemysłu
żywnościowego. Robi to między innymi poprzez umieszczone na kanale
popularnego serwisu You Tube filmiki. Pierwszy z nich pokazuje dzień
z życia 'zwykłego Polaka'. Narrator mówi, że przeciętny Polak
wstaje rano, ubiera się w garderobę wyprodukowaną za granicą (w
tym czasie pokazane są sugestywne grafiki napełniających się
świnek skarbonek z flagami innych państw). Po poranku przeciętny
Polak włącza telewizor, gdzie widzi polskich polityków. W tym
miejscu zaczyna się kampania negatywna. Narrator wylicza błędy
polskich polityków (między innymi podnoszenie podatków,
utrudnianie życia małym przedsiębiorstwom i tak dalej). Następnie
przedstawione są rady Polski Razem Jarosława Gowina na bolączki
polskiego przemysłu. Narrator utwierdza odbiorcę w przekonaniu, że
warto głosować na PRJG, ponieważ oni 'naprawdę mają program
gospodarczy'. Na sam koniec spotu podkreślona jest rola odbiorcy.
„Żeby Polska była naprawdę bogatym krajem ty musisz mądrze
2wydawać swoje pieniądze'. Dźwięk poparty jest obrazem, na którym
widać 'przeciętnego Polaka' i różnego rodzaju dobra z etykietką
'Made in Poland'.
W następnym spocie Jarosław Gowin
będąc na zakupach pokazuje, co znaczy #żyćpopolsku.
Gowin udaje się do sklepu, by
dokonać zakupów na śniadanie. Kolejno przemierza sklepowe alejki,
bada półki, szukając naszych rodzimych produktów. Przy okazji
oglądający filmik dowiaduje się, jakie firmy zdominowały nasz
rynek na przykład pod względem produkcji jogurtów. Ciekawostką
jest fakt, że jedna z takich firm swoją siedzibę ma właśnie w
Opolu.
Twórcom spotu udało się przemycić
w nim także wartości rodzinne. Polityk oglądając płatki
śniadaniowe wspomina, że kupuje takie dla wnuka. Utwierdza to jego
rodzinny i ciepły wizerunek człowieka, który zna prawdziwe życie,
ponieważ opiekuje się wielopokoleniową rodziną.
Akcja #żyjpopolsku sama w sobie jest
udanym pomysłem, wspieranie rodzimego biznesu to szczytny cel,
jednak niektórzy zarzucają spotom Polski Razem Jarosława Gowina
nadmierną sztuczność. Argumentują to niezbyt zachęcającym
głosem polityka, jego zbyt sztywnym ubiorem (kto chodzi rano do
sklepu pod krawatem?). Moim zdaniem wadą akcji nie jest owa
sztuczność, ale fakt, że jest ona tak słabo rozreklamowana.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.