niedziela, 11 maja 2014

Kampanijne ocieplanie wizerunku, czyli Jarosław Kaczyński w swetrze

Okres kampanii wyborczych to czas w którym sztabowcy, szefowie kampanii i specjaliści od wizerunku czy PR mają ręce pełne roboty. Ich głównym celem jest wydobycie najlepszych cech, które pozwolą stworzyć dobre wrażenie na wyborcach, ukryć wady i uwypuklić zalety. Takim działaniom i "poprawkom" poddawany jest aktualnie prezes PiS-u Jarosław Kaczyński. Jego sztabowcy mocno pracują nad jego wizerunkiem. Tygodnik „Wprost” ujawnił tajne wytyczne, które mają pomagać kreować wizerunek prezesa. Były one przygotowane na potrzeby ostatniej kampanii prezydenckiej w 2010 roku. Jedną z analiz miał przygotować prof. Waldemar Paruch, teraz jedynka do europarlamentu w okręgu lubuskim.
Oto niektóre z zaleceń, które przytacza "Wprost": 

Należy zniszczyć stereotyp Kaczyńskiego, widoczny u młodych ludzi, że jest człowiekiem oderwanym od rzeczywistości, żyjącym tylko w świecie polityki, bez samodzielnie założonej rodziny, bez znajomości spraw ”przeciętnego Polaka"

"Czy szuka winnych katastrofy, czy nie kryje w sobie negatywnych emocji, które by zdominowały jego prezydenturę. W chwili obecnej stan emocjonalny prezesa pozostaje dla wyborców niewiadomą, co wpływa niekorzystnie na jego szanse wyborcze, i nie może być dłużej utrzymywany, bo trwa to zbyt długo i nie można tego już tłumaczyć pogrzebami "

Prof. Paruch sugeruje tez odejście od garniturów. Oto okładka nadchodzącego "Wprost", w którym szczegółowy artykuł na temat "tajnych instrukcji".
Źr: Facebook

Prezes Kaczyński od lat uchodzi za człowieka twardego, w sztywnych, ciemnych garniturach. To nie wzbudza zaufania i może odpychać wyborców. Kolejne kampanie mają więc na celu ocieplić i złagodzić wizerunek prezesa. Jednym z przykładów takiego "ocieplania wizerunku" jest spot na majówkę pt "Orędzie na majówkę". Widzimy w nim prezesa PiS siedzącego przy stole zastawionym szklankami soku. Przy nim siedzi kobieta z dzieckiem, a w tle widać mężczyznę grającego z dzieckiem w piłkę. Najwięcej sensacji wzbudził jednak... sweter Kaczyńskiego. 


źr: rp.pl

Specjalistką, która zajęła się wizerunkiem Prezesa jest Karina Kosson, stylistka znana z pracy przy tanecznym programie TVN. Ona sama uważa, że tworzenie wizerunku to nie jest oszukiwanie ludzi.
 Nie przebieram osoby i nie kreuję nowej postaci, raczej pomagam wydobyć zalety. Wizerunek, jaki tworzę, jest spójny z osobą. Zawsze dużo rozmawiam z klientem i nigdy nie forsuję swojej wizji. Jeśli ktoś będzie się źle czuł w jakimś ubraniu, to będzie mało wiarygodny w tym, co robi, a chodzi o to, żeby ładnie wyglądał i dobrze się czuł. Studiuję psychologię i wiem, że wyglądem możemy sobie dużo pomóc. Jeśli się dobrze w czymś czujemy i dobrze wyglądamy, to świat jest nasz - mówi w rozmowie z Gazeta.pl

Warto zauważyć, że sam Kaczyński do wyborów europejskich nie startuje. Można zaryzykować twierdzenie, że poprzez własną zmianę, chce zmienić wizerunek całej swojej partii i wspomóc swoich kandydatów. 

źr: rp.pl, gazeta.pl, dziennik.pl, profil tygodnika "Wprost" na Facebooku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.