Jak zaistnieć na scenie politycznej?
Kiedy Janusz Palikot ogłosił
powstanie nowej partii, Ruchu Palikota, niemal wszyscy politycy i większość
opinii publicznej nie wróżyła temu ugrupowaniu sukcesu. Uważano, że próba
dotarcia przede wszystkim do elektoratu antyklerykalnego zakończy się porażką,
gdyż na polskiej scenie politycznej nie ma miejsca na tego rodzaju partię.
Jednak Janusz Palikot doskonale wiedział jak zrealizować swój plan. Jego
przepis na sukces składał się z dwóch głównych składników: dokładne badania polskiego
rynku i konsekwencja w kreowaniu swojego wizerunku. Oprócz tego Palikot dodał
doskonałe prezentowanie się w mediach oraz wykorzystał słabość polskich partii
lewicowych.
Jak trafić do młodych wyborców?
Powszechnie uważa się, że wielu
młodych obywateli identyfikuje się z poglądami Janusza Palikota, głównie w
kwestii aborcji, rozdziału instytucji kościelnych i państwowych, a także legalizacji
tzw. miękkich narkotyków. Spotkania z młodzieżą są zatem dla niego idealną
okazją do debaty i pozyskiwania nowych wyborców. Przewodniczący Ruchu Palikota
rozpoczął niedawno podróże po Polsce, aby przybliżać mieszkańcom różnych
miejscowości jego nowy projekt obywatelski Europa Plus, który tworzy wraz z
Markiem Siwcem i Aleksandrem Kwaśniewskim. Oprócz tego nie brakuje podczas
takich spotkań typowych elementów nieustannie trwającej kampanii wyborczej. Instytut
Politologii Uniwersytetu Opolskiego również gościł posła Janusza Palikota. Jak
powszechnie wiadomo, agitacja polityczna na uniwersytetach nie jest dozwolona.
Ale dla zręcznych polityków nic trudnego. Przewodniczący Ruch Palikota
przywiózł dla aktywnych studentów, którzy wykażą się chęcią debatowania z nim,
swoją książkę kucharską. Znajdziemy w niej oczywiście wiele przepisów jednak
chyba nie to jest w niej najważniejsze. Na okładce widnieje zdjęcie ukazujące
niezwykle ciepły, przyjazny wizerunek Janusza Palikota. W środku znajdują się
prywatne zdjęcia rodzinne, ukazujące polityka jako wspaniałego męża i ojca. Wszystko
to jednak zupełnie ,,przypadkowo" ubrane zostało w pomarańczowe barwy,
które również widnieją na logo partii Palikota, a wewnątrz symbole marihuany.
Książka kucharska Janusza Palikota mówi nam zatem wiele na temat poglądów i
pomysłów Ruchu Palikota, szczególnie tych, które mają trafić do młodego,
studenckiego elektoratu. Dobry marketing jest zatem dzisiaj podstawą nie tylko
w kampanii wyborczej, ale także podczas wszystkich spotkań, gdzie można trafić
na swoich przyszłych wyborców.
Źródło: www.polityka.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.