niedziela, 10 marca 2013

Janusza Palikota przepis na marketing



Jak zaistnieć na scenie politycznej?

 

Kiedy Janusz Palikot ogłosił powstanie nowej partii, Ruchu Palikota, niemal wszyscy politycy i większość opinii publicznej nie wróżyła temu ugrupowaniu sukcesu. Uważano, że próba dotarcia przede wszystkim do elektoratu antyklerykalnego zakończy się porażką, gdyż na polskiej scenie politycznej nie ma miejsca na tego rodzaju partię. Jednak Janusz Palikot doskonale wiedział jak zrealizować swój plan. Jego przepis na sukces składał się z dwóch głównych składników: dokładne badania polskiego rynku i konsekwencja w kreowaniu swojego wizerunku. Oprócz tego Palikot dodał doskonałe prezentowanie się w mediach oraz wykorzystał słabość polskich partii lewicowych.

Jak trafić do młodych wyborców? 

 
Powszechnie uważa się, że wielu młodych obywateli identyfikuje się z poglądami Janusza Palikota, głównie w kwestii aborcji, rozdziału instytucji kościelnych i państwowych, a także legalizacji tzw. miękkich narkotyków. Spotkania z młodzieżą są zatem dla niego idealną okazją do debaty i pozyskiwania nowych wyborców. Przewodniczący Ruchu Palikota rozpoczął niedawno podróże po Polsce, aby przybliżać mieszkańcom różnych miejscowości jego nowy projekt obywatelski Europa Plus, który tworzy wraz z Markiem Siwcem i Aleksandrem Kwaśniewskim. Oprócz tego nie brakuje podczas takich spotkań typowych elementów nieustannie trwającej kampanii wyborczej. Instytut Politologii Uniwersytetu Opolskiego również gościł posła Janusza Palikota. Jak powszechnie wiadomo, agitacja polityczna na uniwersytetach nie jest dozwolona. Ale dla zręcznych polityków nic trudnego. Przewodniczący Ruch Palikota przywiózł dla aktywnych studentów, którzy wykażą się chęcią debatowania z nim, swoją książkę kucharską. Znajdziemy w niej oczywiście wiele przepisów jednak chyba nie to jest w niej najważniejsze. Na okładce widnieje zdjęcie ukazujące niezwykle ciepły, przyjazny wizerunek Janusza Palikota. W środku znajdują się prywatne zdjęcia rodzinne, ukazujące polityka jako wspaniałego męża i ojca. Wszystko to jednak zupełnie ,,przypadkowo" ubrane zostało w pomarańczowe barwy, które również widnieją na logo partii Palikota, a wewnątrz symbole marihuany. Książka kucharska Janusza Palikota mówi nam zatem wiele na temat poglądów i pomysłów Ruchu Palikota, szczególnie tych, które mają trafić do młodego, studenckiego elektoratu. Dobry marketing jest zatem dzisiaj podstawą nie tylko w kampanii wyborczej, ale także podczas wszystkich spotkań, gdzie można trafić na swoich przyszłych wyborców. 















Źródło: www.polityka.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.